Truckbedliners verbeteren 3D-prints |Hackaday

2022-05-28 16:29:31 By : Ms. Alisa Xiong

Er zijn minstens twee soorten 3D-printeroperators: degenen die hard werken om hun afdrukken er beter uit te laten zien nadat ze van het bed komen en degenen die genoegen nemen met wat er van de printer komt.Als u zich in het laatste kamp bevindt, bent u waarschijnlijk jaloers op mensen met vloeiende afdrukken zonder zichtbare laaglijnen.Maar het schuren en primen en meerdere verflagen kunnen je afschrikken.[Teaching Tech] heeft een paar trucjes die je van gedachten kunnen doen veranderen.Hij deelt zijn techniek om verschillende coatings te gebruiken voor 3D-prints die met veel minder inspanning een goede kwaliteit opleveren.De coatings in kwestie zijn polyurethaan dat wordt gebruikt voor het coaten van laadvloeren van vrachtwagens en bitumenrubber dat wordt gebruikt voor waterdichting.In de Verenigde Staten staat bitumen bekend als asfalt en beide materialen zijn relatief goedkoop, beschikbaar en veilig in gebruik.Volgens de video die je hieronder kunt zien, is het niet nodig om de print te schuren of te primen.Naast het afdekken van onvolkomenheden en het afdichten van gaten, produceert het waterdichte afdrukken die UV-bestendig zijn en enige mate van bescherming tegen verwarming.Het voorbeeld van waterdicht maken was leuk.Met de vaasmodus heeft [Teaching Tech] een paar boten geprint.Met enkellaagse schelpen hadden de boten een paar onvolkomenheden.Onbehandeld dreven de boten eigenlijk, omdat ze niet genoeg wogen om de oppervlaktespanning te breken.Door een lading - in dit geval een stappenmotor - in de boten te plaatsen, zonken ze echter.Met de coatings zouden de boten echter met hun motorlading drijven.Het uiterlijk is goed, hoewel het niet zo glad is als verf.Je hebt waarschijnlijk vrachtwagenbedden gezien en zo ziet het eruit.Toch ziet dat er voor veel onderdelen niet slecht uit;het lijkt bijna gepoedercoat.Het schilderen van het materiaal zag er niet erg moeilijk uit, hoewel de rubberen kit er dun uitzag.Aan de andere kant werd het met water gesneden, dus het zou kunnen werken om minder water in het mengsel te gebruiken.We staan ​​te popelen om dit uit te proberen.We weten niet zeker of de populaire Flex Seal asfaltrubber is, maar het is misschien een goede zaak om het te proberen en het is gemakkelijk verkrijgbaar in de Verenigde Staten.We hebben al eerder naar enkele coatings gekeken.Verf hoeft niet moeilijk te zijn, maar we snappen waarom sommige mensen er niet mee bezig willen zijn.Ik heb hier in de VS wat van die rubberen "undercoating"-spray - waarvan ik na aankoop heb geleerd dat dit niet wordt aanbevolen omdat het gewoon onder de coating zal roesten.Het lijkt erop dat ik er nu iets aan heb!Doet me ook denken aan het gebruik van plastidip... De geheime Flex Seal opa.Zorg ervoor dat het vers is.Plastidip als geheugen dient kan hard gaan in het blik.Dat heb ik al tien jaar niet meer gehad.Zorg ervoor dat het deksel goed vastzit!Dekselafdichting kan vaak ook worden verbeterd met huishoudfolie (saranfolie).Je legt gewoon een stuk over de bovenkant en pureert het deksel er recht op.Werkt voor een groot aantal verven enz., waarschijnlijk niet op basis van celluloselak, de verdunners kunnen de saran-wrap opeten.Het plaatwerk waar een verfblik van is gemaakt is vrij dun en kan met de hand worden gekreukt.Wanneer u het deksel omhoog wrikt, gaat u helemaal rond zonder het deksel aan het einde omhoog te "scharnieren".Houd de velgen volledig vrij van inhoud.Laat het blik een tijdje schuin staan ​​na het schudden of zelfs verplaatsen als het vol is, zodat het deksel niet druipt als het er recht vanaf wordt getild.Verf die in de rand achterblijft, kan worden achtergelaten, maar voor slechts één opening voordat resten niet meer afdichten.Om te sluiten kan helemaal geen gereedschap worden gebruikt, een plat bord dat gelijkmatig drukt of gewoon duimdruk rond de rand.Elke hamerslag vervormt de afdichting tot niets.De inhoud droogt niet uit op het winkelschap, dus bewaar de afdichting die wordt gevormd door deze dunne metalen vormen en de spullen zullen niet uitdrogen.We gebruiken contactcement en het blikje wordt gebrutaliseerd en gaat verloren als een half blikje wordt geschoten.Veel soorten verf verzegelen hun blikdeksels zelf, zelfs met kleine onvolkomenheden, als u het blikje even ondersteboven houdt nadat u het goed hebt gesloten.Nooit aan gedacht om de onderlaag te gebruiken.Goed idee.Ik gebruikte PlastiDip voor de dubbele SH72-pincetgrepen.Helaas heb ik het geprobeerd met de verdikte oude bodem van het blikmateriaal, dus mijn oppervlakteafwerking is gênant.Dus het is het beste om vers materiaal te gebruiken zoals ik van plan ben te doen wanneer ik de volgende bus open voor de laatste coating ... of probeer de PlastiDip-spuitbusversie waar ik geen ervaring mee heb.Ter info ... PlastiDip werkt uitstekend voor het repareren van stoelen als je een paar lagen gebruikt ... hoewel je zeker wilt zijn voor buiten of grondig gedroogde projecten, omdat het niet het beste is om op het gebruikte oplosmiddel te zitten als dat nog aanwezig is.Ik heb al mijn stoelen voor gazon- en tuintractoren gerestaureerd met uitstekende IMO-resultaten.Er is ook een idee dat ik wil proberen. Ik heb onlangs ontdekt dat ik siliconen heb gebruikt en de verf die is gebruikt voor het kleuren van de siliconen ... mogelijk te verdunnen met terpentine om beter te kunnen schilderen op voorgevormde oppervlakken en mooi glad te maken: https://youtu.be/rq2k9HwjSpY ?t=163 (permanente siliconen afdichting lederen stoelen via de onderstaande video-opmerkingen voor maritieme stoelen)https://youtu.be/Sp6HGSSQGXk?t=136 (het schilderen van de siliconen, let op specifieke siliconen- en leer-/vinylverf vermeld in de beschrijving, hoewel ik me afvraag wat de effectiviteit van andere verven is)Een langdradige muze gemaakt, van een enkel beeld, een video die een raaklijn of twee afgaat ... hoewel het PlastiDip-gedeelte laat zien: https://www.youtube.com/watch?v=iMwJ-Jm0dpMIk realiseer me net dat ik achter sta met het uploaden van een paar video's naar de YT-vlog die eruitziet als een paar die ik alleen naar Facebook heb geüpload;de PlastiDip-stoelen, een carterventilatiebuisreparatie en bandenreparatie inbegrepen.Het lijkt erop dat ik een van de Kevlar-mouwmateriaal type 2 met siliconen geïmpregneerde binnenbandvoeringen heb, upgradevideo's omhoog.Hey bedankt voor deze wijsheid!Ik heb trouwens onlangs een nieuwe gebruikte zitmaaier gekregen en er zitten wat scheuren in de stoel die ik overwoog om te repareren... Mijn beste ideeën tot nu toe waren vinyl met wat rubbercement, of eenvoudiger gezegd, plakband.Plasti dip klinkt als een winnaar daar!Zorg ervoor dat u eerst het stoelmateriaal schoonmaakt.Ik heb carb cleaner en/of 91% IPA gebruikt.Ik neem ook een soort scheermesje om de randen aan elke kant van de scheuren af ​​​​te knippen als het stoelmateriaal naar boven rolt.Dit helpt om een ​​gladder oppervlak te creëren.Neemt een paar laagjes in beslag, ik denk minimaal drie of vier, afhankelijk van hoe dun de PlastiDip-vloeistof is.Hoe dunner de vloeistof, hoe meer laagjes.Ik heb ook altijd de extra laag toegevoegd nadat het oppervlak net plakkerig begon te worden, dus de beste hechting... hoewel het goed lijkt te hechten, zelfs als het volledig is uitgehard.Ik gebruik auto-primer met vulmiddel, het is even wennen, maar het vult lijnen.Koop het goedkoop bij Walmart.ik zit meestal in de laatste groep omdat coatings ontzettend duur zijn.geef me die strepen elke dag.Maar elleboogvet is 'gratis' - ga schrapen!Serieus, een 'scherp' mes - zoals alles met een goed gedefinieerde rand (kan bijvoorbeeld de achterkant van een ijzerzaagblad gebruiken) zal in korte tijd door de ribbels schrapen - dus op elk vlak genoeg gebied van een afdruk kan het het glad maken vrij snel naar beneden.Een klein beetje schuurpapier voor de ronde stukjes en de uiteindelijke afwerking (hoewel alleen als je het echt superglad wilt) is vereist ... Maar dat is goedkoop..Voor mij besteed ik liever wat tijd aan schrapen en schuren dan aan het gebruik van plamuur, dan dat je normaal gesproken toch moet schuren... Dus als de oppervlakteafwerking belangrijk is (en je kunt niet glad dampen), is dat mijn gebruikelijke keuze.De rest van de tijd ben ik zoals jij, het is een 3D-afdruk, het kan eruit zien als een afdruk, het doet het werk waarvoor ik het nodig had.Ik heb veel geluk gehad met een plat bastaarddossier.het zij allemaal op dingen die plat zouden moeten zijn.alsof ik de zijkanten van een aantal aangepaste sleutelkappen moest doen, zodat ze elkaar niet zouden hinderen.dat was een les in verveling.eigenlijk is het ding dat ik de post afdruk, projectbijlagen, en ze hoeven echt niet mooi te zijn zolang ze mijn projecten bevatten.was van plan om mijn raspi-tabletbehuizing een mooie afwerking te geven, maar besloot het ontwerp te veranderen.Het schuren van kunststof gaat een stuk beter als je “nat-of-droog” schuurmiddel gebruikt en nat schuurt.Geen verstopping!Hmmm, ik weet niet zeker of bitumen een goede keuze is voor alles dat in de volle zon kan vallen, zelfs voor slechts enkele uren per jaar, zou kunnen smelten op de plank.Zou dat kunnen doen als je ook maar lang genoeg op dezelfde plek zit.Het is alsof je je eigen pitch drop-experiment uitvoert.deze flits in de pan is alleen gemaakt om een ​​youtube-video te maken om te boeren in de likes, abonnees en de paterons ... van niemand wordt verwacht dat hij dit serieus neemtzeg dat tegen de man die voor "de gorilla-lijmuitdaging" ging https://www.nydailynews.com/news/national/ny-louisiana-man-emergency-room-gorilla-glue-challenge-20210212-ismhxhg7xzh2fcx6mofitrq3k4-story. html"maak iets idioot proof, en iemand zal een betere idioot maken."Als er behoefte is aan een hoogwaardige afwerking, zou ik gewoon XTC-3D gebruiken, super duur, maar vrijwel de beste 3D-afdrukcoating die er is, gladstrijken is onovertroffen in termen van kwaliteit.Kan XTC-3D tweede zijn, het heeft me nooit in de steek gelaten.Ik gebruik over het algemeen dezelfde gelcoat die ik gebruik voor koolstofvezellay-up, en voeg een pigment of vulpoeder toe om het dekkend te makenIk gebruik al jaren spuitbus bedliner voor vrachtwagens op afdrukken.Het ziet er geweldig uit en je kunt het licht schuren om de textuur een beetje te verminderen.Als bitumenspray dezelfde lichtgevoelige eigenschappen zou hebben als Syrisch asfalt, dan zou deze oppervlaktebehandeling gecombineerd kunnen worden met Niépce's héliographie.Misschien kunt u de "Fuzzy skin" -functie van Cura-snijmachine gebruiken om een ​​ruwer oppervlak te krijgen met een betere hechting van de coating zonder schuren."Verf hoeft niet moeilijk te zijn, maar we snappen waarom sommige mensen zich er niet druk om willen maken."Het gaat niet altijd om het werk.Afhankelijk van de toepassing geef ik er vaak de voorkeur aan dat de kleur in het plastic zit in plaats van aan de buitenkant geverfd.Op die manier zijn krassen een stuk minder zichtbaar omdat ze aan de onderkant alleen maar meer van dezelfde kleur onthullen.Als ik echter iets moet schilderen, bijvoorbeeld als het regelmatig in de zon staat en aan UV wordt blootgesteld, zal ik om dezelfde reden proberen de verfkleur af te stemmen op het plastic.Ik schuur echt liever een afdruk om de coating op het oppervlak te krijgen, en door vulmiddel toe te voegen, kan ik bepalen welke gebieden worden gevuld.Het gebruik van bitumen zal een aanzienlijke dikte aan de afdruk toevoegen, waardoor de definitie in het proces verloren gaat.Of ik iets schilder of niet, hangt af van de functie en of het onderdeel cosmetisch of puur structureel is.Voor dingen die glad moeten zijn, verbaast het me dat ik dit nog niet vermeld zie, maar zoek naar "glazuurplamuur" voor auto's, dat is zoals maar dunner dan bondo, wordt meestal in een buis geleverd (in een hoeveelheid die redelijker is) voor de meeste prints), en kan worden gladgestreken in een zeer dunne laag (en daar is het voor bedoeld).meestal vult het de laaglijnen en met een of twee iteraties van zand en primen ben je klaar;veel sneller dan alleen proberen de afdruk te schuren of te vertrouwen op vulmiddelprimer.Wees vriendelijk en respectvol om de opmerkingensectie uitstekend te maken.(Reactiebeleid)Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen.Lees hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.Door onze website en diensten te gebruiken, gaat u uitdrukkelijk akkoord met het plaatsen van onze prestatie-, functionaliteits- en advertentiecookies.Leer meer